AR ĮMONĖS GALI SAVO VARTOTOJAMS SKAMBINTI IR VYKDYTI APKLAUSAS?

2021-03-30

Sveiki, neseniai viena privati finansinė institucija (mokėjimų sistema Paysera) paskambino man, kaip įmonės direktoriui. Prisistatė kaip tos įmonės darbuotoja ir iškart pradėjo nuo klausimo, kodėl mūsų įmonė nesinaudoja paslaugomis, nevyksta pinigų srautai ar mes susiradome kitą tiekėją ir t. t.

Mane nustebino pirma tai, kad skambino darbuotoja, iš man nepažįstamo numerio ir ji man tikrai nėra žinoma. Aš negaliu kalbėtis jei nesu tikras dėl tapatybės, nes tai finansiniai klausimai. Taip pat ji paskambino, iškart įvardino mano įmonę, vardą pavardę, pasijaučiau labai visas išmaudytas, nes ji žino mano duomenis, tame tarpe ir telefono numerį, kuris buvo nurodytas registruojant profilį, mano įmonės pinigų srautus (nes minėjo, kad skambina būtent šiuo klausimu). Pasakiau, kad nekalbėsiu, deja, tuomet atsiuntė laišką, kuriame patvirtino, kad čia ji skambino ir vėl su prašymu „Norėčiau Jus pakalbinti vienu svarbiu klausimu … , bet tai daugiau būtų pokalbis telefonu, ar galėčiau su Jumis pasikalbėti telefonu?”.
Mano klausimas: ar nėra pažeidžiamos mano teisės, ar minėta finansinė institucija turi teisę duoti mano kaip vadovo, bet asmeninius duomenis kitiems darbuotojams, pinigų srautų informaciją, kad jie vykdytų apklausą? Be to, niekur nebuvo garantuotas ar pasiūlytas anonimiškumas, nes tai buvo tikslinis skambutis.

Atsakymas:
Atsakant į šį klausimą visų pirma turėtumėte tiksliai nustatyti kokiu tikslu buvo vykdomas skambutis bei siunčiami elektroniniai laiškai. Tuo atveju, jei buvo siekiama siūlyti prekes ar paslaugas ir (arba) teirautis nuomonės dėl siūlomų prekių ar paslaugų, - be išankstinio duomenų subjekto sutikimo naudoti asmens duomenis tiesioginės rinkodaros tikslu draudžiama. Pažymėtina ir tai, jog Elektroninių ryšių įstatymas numato išimtį, kai asmuo, kuris teikdamas paslaugas ar parduodamas prekes Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis gauna iš savo klientų elektroninio pašto kontaktinius duomenis, gali naudoti šiuos kontaktinius duomenis savo paties panašių prekių ar paslaugų rinkodarai, jei klientams yra suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo pirmiau nurodytais tikslais, kai šie duomenys yra renkami ir, jei klientas iš pradžių neprieštaravo dėl tokio duomenų naudojimo, siunčiant kiekvieną žinutę.
Kita vertus, tuo atveju, telefoninis skambutis, vis dėlto, buvo vykdomas sutarties, sudarytos tarp Jūsų įmonės ir Paysera, vykdymo tikslu (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 6 str. 1 d. b p.) – t. y. pasitikslinti dėl sutarties vykdymo, nutraukimo, sąlygų keitimo, tuomet išankstinio duomenų subjekto sutikimo nereikia, o toks skambutis nėra laikomas Bendrojo duomenų apsaugos reglamento pažeidimu.
Atkreipiame dėmesį, jog tai yra bendro pobūdžio konsultacija, dėl detalesnės informacijos, siūlome kreiptis į teisininką.

https://bznstart.lt/ziniu-baze/teise/ar-imones-gali-savo-vartotojams-skambinti-ir-vykdyti-apklausas/

Kitos naujienos

AR GALIMA SIŲSTI ASMENINIUS PASIŪLYMUS KITOS ĮMONĖS DARBUOTOJAMS AR Į INFO DĖŽUTĘ?

2021-03-30

Ar galima iš darbinio ar privataus el. pašto siųsti asmeninius pasiūlymus kitos įmonės darbuotojams ar į info dėžutę?

DARBUOTOJAS NEPAISĖ VIDINĖS NUSTATYTOS TVARKOS IR SIUNTĖ PASIŪLYMUS

2021-03-30

Mano vadovaujamos įmonės darbuotojas, nepaisydamas vidinės tvarkos, išsiuntė asmeninius pasiūlymus potencialiems klientams, pasinaudodamas savo esamų kontaktu tinklu LinkedIne.

KAIP TINKAMAI ELGTIS DUOMENŲ NUTEKINIMO ATVEJU?

2021-03-30

Kaip tinkamai elgtis duomenų nutekinimo atveju?

FIKTYVIOS NUORODOS

2021-03-30

Mano klientas yra didelis e-komercas.  Teikiu SEO paslaugas. Aptikau, kad užkrėstas viruso nuo 2019 spalio–lapkričio. Virusas spamina iš jo serverio, spraga pas tiekėją. Dėl to klientas prarado krūvas pinigų.

Visos naujienos

Kontaktai

Vilnius

+370 5 263 9000

Gedimino pr. 32, Vilnius 01104, Lietuva

Klaipėda

+370 4 6314 955

Ligoninės gatvė 13, Klaipėda 92131, Lietuva